
In de brainport regio is een groot tekort aan ICT-Servicedeskmedewerkers en alle signalen wijzen erop dat dit tekort de komende jaren nog veel groter gaat worden. UWV, Gemeente Eindhoven en Summa & Bedrijf slaan handen ineen om tekort aan ICT’ers aan te pakken.

Ons aanbod
Gemotiveerde en communicatief sterke werkzoekenden met minimaal MBO werk- en denkniveau worden in een kort en intensief traject opgeleid tot ICT-Servicedeskmedewerker.
Hoe ziet het traject eruit
- Er wordt een selectie gemaakt van potentiële kandidaten.
- De kandidaten worden voorgesteld aan de geïnteresseerde bedrijven.
- Bij een “match” volgt een intensief scholingsprogramma van 3 maanden.
- Na de basisscholing volgt een “proefplaatsing” gedurende 2 maanden.
- Na deze periode wordt de kandidaat in dienst genomen.
De opleiding
Het scholingsprogramma bestaat uit een combinatie van theorie en praktijk, waarin startende servicedeskmedewerkers worden opgeleid in:
- Gebruikers ondersteunen per telefoon, e-mail of chat.
- ICT vragen en verzoeken aannemen, registreren, analyseren, opvolgen en afhandelen.
- Installeren, configureren en beheren van gebruikers devices.
Aanvullende leerdoelen en certificeringen zoals ITIL en Microsoft Office365 zijn in overleg te bepalen.
Contact
Ben je geïnteresseerd om via dit traject je tekort aan ICT-personeel aan te pakken? Dan komen wij graag met jou in contact.
- m.bose@eindhoven.nl | 06 18 99 84 19
- robbert.lexis@uwv.nl | 06 46 63 43 75
- cor.haverkamp@summacollege.nl | 06 24 95 05 44
-
ICT servicemedewerker flyer.pdf (239.84 KB)